17 October, 2006

犯太岁

打从我6月一踏入mmu的校门口的第一天,我就一直倒霉到现在。Fish她告诉我说,不知道是不是我今年犯太岁。Erm…我确实肖龙,的确今年肖龙真的有犯太岁嘞!该不会那么灵吧?好的偏偏不来,不好的全部通通涌上来!能不能这次让我改变命运?

一件很不幸的事就在我考完英文正准备要为下一张考试发奋发生了…这是我人生当中唯一最不能抚平的一件事,也是我一生最惨痛的经历。那天的情景就像片断一样一点一点地浮现在我的脑海里不能抹去。

当时我想和大姐他们在mmu 温习功课就打算住在fish的家一晚,那我就不必跑来跑去。09/10/2006一场车祸发生了。受害者不是别人就是fish,驾驶人不是别人而是我。我就像往常一样开着车,行驶在那条路上,只差在没有交通灯,又没有交警维持交通次序。

当天我的运气真的差透了,我找不到方向,不知如何是好,我就往前开,我紧急刹车的那一瞬间,没想到…“碰!”我的车头被撞烂了,车牌飞了,人也吓的魂飞魄散。我心想我要保持形象,我不能哭,我要忍…

那个不知廉耻的马来男人一下车匆到我们的面前理直气壮地说道:“不要告诉我是我开太快,你们自己也不是开酱快!不用讲那么多,我们一起去警局。”交警随后就到了,当下的我是什么都没有想,只是想赶快逃离这个狼狈的现场。

在路上,我的心情很乱,车上就只有我和她;她不知道该怎么办就找人求救,我便骂了她。她很可怜啦,交到我这个朋友算她的不辛,现在的她应该很怕考车吧?这一切的一切都是我害的,不知道现在的她会不会害怕坐我的车?我想是人都会怕吧?除非那个人不想活了。我的眼泪一路上没法停止一直掉落,可说是崩溃到了极点!

天哪!我对不起太多人了尤其是Fish真得很抱歉,虽然迟了许久才向你道歉,希望你不要介意哦~你就原谅我吧?大姐、mandy、湘慧、zhe ing和shirly谢谢你们的关心,小女子我感激万分aligato kozainamas ta~爸爸妈妈对不起咯,让你们担心了。现在的我才明白真的要听妈妈的话…

5 comments:

Anonymous said...

dun noe y now 2006 got ppl lik u so careless de?omg...o ni tou fo, u really muz go n pray liao la since u so "sway"!haha...is true rite?i'm ur lucky star?u 3 months nvr bside me thn happen all kind of those things...damn poor thing...y not u transfer fr mmu 2 taylor college?study wif me?thn i can take care of u...d suggestion very gud rite?can consider ya...

- said...

u xiao ar~transfer fr mmu 2 tay? wat 4 o?
hei!
2006 cannot hv ppl accident de o? accident very big deal meh?
my dad ad take me 2 go n pray liao la, dun worry..erm, u also muz b careful n go 2 pray 4 urself coz u also 'fan tai sui'!!!
my lucky star?i think lee xiang hu better thn u la...hehe :p

nicholexh said...

haha~ sure ar? r u sure am ur lucky star? haha~~ i dun think so lor! we both alway get "bad luck" together!! sad.......

mandyals said...

sad! y im not ur lucky star.. hehe..

LCD, must take care.. don so careless liao.. nex time try to be more endurance when u'r driving.. u know lar, 马路入虎口,even u sitting on ur car also dangerous de.. so nex time let that "ah pek" go first.. tat old man tot he's so geng ar? wat the stupid theory!! he blind adi meh? din c the "P" sticker on ur car?! don tot tat malay can do so! i think he dono tat "old" generation suppose to help new generation de, not to BULLY us! wahaha.. so tat our country jus got chance to be more advanced.. wahaha...

don talk bout fish lar, i'm more worry bout u.. after u got back ur car, don scare ya.. 抛掉那些阴影,加油哦!

LCD, don listen to him o! TAYLOR is not as good as mmu.. wel both also need MONEY de sch, but at least mmu stil got us.. wahaha.. but if got one day lar, u really wan to "transfer" to taylor, don forget to tel me ya, mayb i can acc u there.. wahaha.. jk lar.. cuz nex year they already graduate liao.. haiz..
>,<''

- said...

nicpm11,
don't be sad...if you 'bad luck' i chase them away lo,明天会更好嘛! rite?

apple pm11,
i'm not xiao...YA we are friend, so i also must say thanks de ma...this call principal of living


mandyals,
you are not my lucky star BUT you don't forget that you are my DADDY ya...

anyway, i REALLY appreciate all of you as my friend...thanks ya my best friend
~sincerely hope that all of u can get good results in our's final exam...